.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محکومیت يك ميليارد تومانی شهرداري رشت به اوقاف

مدير كل اوقاف و امور خيريه گيلان گفت: شهرداري رشت به دليل تصاحب موقوفه مرحوم سبحاني‌پور از طرف دادگاه محكوم به پرداخت يك ميليارد تومان خسارت به اوقاف گيلان شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، سيد كاظم ميرحسيني اشكوري پيش از ظهر امروز در جلسه اوقاف استان افزود: شهرداري رشت زمين موقوفه فلكه قلي‌پور به خيابان معلم را بدون هماهنگي با اوقاف بلوار كشيد كه اين امر مورد اعتراض اوقاف قرار گرفت.
وي ادامه داد: از سال‌ گذشته كه مسير مذكور تبديل به خيابان شد، سعي كرديم از طريق مصالحه حقوق موقوفه را استيفا كنيم ولي به نتيجه‌اي نرسيديم.
ميرحسيني اشكوري اظهار داشت: به ناچار پرونده اين دعوا به دادگستري رشت كشيده شد كه در اين دادگاه شهرداري ملزم به پرداخت يك ميليارد تومان خسارت به اوقاف گيلان شد.
وي خاطر‌نشان كرد: شهرداري طبق حكم دادگاه ملزم به پرداخت اين پول است.
مدير كل اوقاف گيلان با بيان اينكه يك سوم موقوفات استان در تصرف عدواني است، تصريح كرد: برخي از اجاره‌هاي موقوفات مدت 25 سال پرداخت نشده است.
وي اصلاح مديريت را از جمله اقدامات احياي موقوفات دانست و بيان داشت: بايد افرادي با انگيزه براي همراهي با موقوفات وارد ميدان كنيم.
ميرحسيني اشكوري تشكيل ستاد احياي موقوفات را از جمله برنامه‌هاي اوقاف عنوان كرد و افزود: استانداري، نيروي انتظامي، اداره ثبت اسناد و املاك، شهرداري، دادگستري، ميراث فرهنگي و مسكن و شهرسازي از اعضاي اين ستاد هستند و در صورت فعال شدن ستاد، تحولي در امر موقوفات استان به وجود مي‌آيد.
وي همچنين ميزان طلب اوقاف از افرادي كه موقوفات دارند را ميلياردها تومان اعلام كرد و گفت: علت اصلي موقوفه‌خواري كم‌كاري مديران گذشته است.
ميرحسيني اشكوري با بيان اينكه موقوفه را هيچ كس نمي‌تواند غصب كند، اذعان داشت: موقوفه در گيلان مظلوم واقع شده است.
وي بر ضرورت برخورد با موقوفه‌خواري در گيلان تاكيد كرد و گفت: اگر كسي خانه اوقافي را به مدت 30 سال قبل اجاره كرده و درآمدي ندارد، از او حمايت مي‌كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.